Πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμορφωτικών δράσεων

ΘΕΜΑ: Διαβίβαση ενημέρωσης για σειρά προαιρετικών επιμορφωτικών συναντήσεων εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων Νομού Δράμας

Αγαπητές/-οί συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε ότι με πρωτοβουλία των διευθυντών των Δημοτικών Σχολείων 1ου, 2ουΔράμας, Φωτολίβους και 1ουΚαλαμπακίου θα διοργανωθούν πέντε (5) προαιρετικές διαδικτυακές επιμορφωτικές συναντήσεις που απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που εργάζονται στα εν λόγω σχολεία.

Οι ανωτέρω συναντήσεις εντάσσονται στα προβλεπόμενα της εκπαιδευτικής νομοθεσίας του προσφάτως ψηφισμένου νόμου 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα στα οριζόμενα του Άρθρου 95 και 96 σχετικά με την ενδοσχολική επιμόρφωση. Σημειωτέον ότι τα επιμορφωτικά σεμινάρια διενεργούνται αφενός εκτός του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και αφετέρου η συμμετοχή των τελευταίων είναι προαιρετική και συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους. Τέλος, επισημαίνεται ότι μετά την ολοκλήρωση κάθε επιμορφωτικής συνάντησης, ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας θα χορηγήσει στους εκπαιδευτικούς του σχολείου του έντυπη ή ηλεκτρονική βεβαίωση παρακολούθησής της.

Λεπτομέρειες σχετικά με τη διεξαγωγή της κάθε επιμορφωτικής δράσης καθώς και τον σύνδεσμο της διαδικτυακής αίθουσας μαζί με βασικές πληροφορίες για τη θεματολογία του σεμιναρίου, θα βρείτε στον παρακάτω πίνακα.

Ευχαριστούμε προκαταβολικά τους εισηγητές των συγκεκριμένων εξ αποστάσεως συναντήσεων για τη συνεργασία και την ανταπόκρισή τους στο κάλεσμα για παροχή επιμορφωτικού έργου στους εκπαιδευτικούς των σχολικών μας μονάδων. Παρακαλούνται οι Διευθυντές των συγκεκριμένων σχολείων να ενημερώσουν τις/τους εκπαιδευτικούς των σχολείων τους. Για την τελευταία συνάντηση θα υπάρξει και νεότερη ενημέρωση.

ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Α/ΑΕπιμορφωτήςΤίτλοςΣυμμετέχοντες/ ΣυμμετέχουσεςΧρόνος διεξαγωγής
1ηΧατζηκυριάκου Γιάννης Διευθυντής Δ.Σ. Φωτολίβους«Ιδέες για μια αποδοτική σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση»Εκπαιδευτικοί Α/θμιας που εργάζονται στα εν λόγω δημοτικά σχολείαΕξ αποστάσεως μέσω Webex Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022 18:00-19:30 https://minedu-primary.webex.com/meet/chatzikyr
2ηΑλβανόπουλος Γεώργιος Προϊστάμενος ΚΕΔΑΣΥ Δράμας«Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μαθητών: Ανίχνευση και Παρέμβαση»Εκπαιδευτικοί Α/θμιας που εργάζονται στα εν λόγω δημοτικά σχολείαΕξ αποστάσεως μέσω Webex Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022 18:00-19:30 https://minedu-primary.webex.com/meet/galvanopou
3ηΒλαστάρης Κωνσταντίνος Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ 70 ΠΕΚΕΣ Α.Μ.Θ.«Δημιουργική γραφή στην εκπαίδευση»Εκπαιδευτικοί Α/θμιας που εργάζονται στα εν λόγω δημοτικά σχολείαΕξ αποστάσεως μέσω Webex Τετάρτη 02 Μαρτίου 2022 18:00-19:30 https://minedu-primary2.webex.com/meet/kvlastaris
4ηΜωυσιάδης Αριστείδης Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπευτής«Οι επιπτώσεις της πανδημίας στον ψυχισμό των παιδιών»Εκπαιδευτικοί Α/θμιας που εργάζονται στα εν λόγω δημοτικά σχολείαΕξ αποστάσεως μέσω Webex Τετάρτη 9  Μαρτίου 2022 18:00-19:30
5ηΠετροδημοπούλου Μαρία Ιατρός- Ειδικός Αλλεργιολόγος«Αλλεργίες στις παιδικές ηλικίες. Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης»Εκπαιδευτικοί Α/θμιας που εργάζονται στα εν λόγω δημοτικά σχολείαΕξ αποστάσεως μέσω Webex Τετάρτη 13  Απριλίου 2022 19:00-20:30

Δεν υπήρξαν διαφοροποιήσεις αναφορικά με τις προγραμματισθείσες παιδαγωγικές παρεμβάσεις που είχαν καθορισθεί στον στάδιο του αρχικού σχεδιασμού της ομάδας δράσης των εκπαιδευτικών.

Απλά στις τέσσερις προγραμματισμένες δράσεις προστέθηκε και μια εξ αποστάσεως επιμορφωτική δραστηριότητα με εισηγήτρια την ιατρό αλλεργιολόγο κ. Πετροδημοπούλου Μαρία για το θέμα των παιδικών αλλεργιών και η αντιμετώπισή τους στο χώρο του σχολείου.

Οι επιμορφωτικές και παρεμβατικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες κρίνεται ότι είχαν αξιόλογο αποτέλεσμα τόσο ως προς την επιρροή της συμπεριφοράς τόσο των ίδιων των εκπαιδευτικών όσο και εμμέσως είχαν επίδραση στους μαθητές ως αποδέκτες των καινοτόμων παιδαγωγικών πρακτικών που εισήγαγαν οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί.

Τα αποτελέσματα των παρεμβατικών δράσεων είχαν αντίκτυπο στο γενικότερο παιδαγωγικό κλίμα της σχολικής μονάδας και στην κατεύθυνση εκπόνησης από πλευράς εκπαιδευτικών πολλών καινοτόμων και δημιουργικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Οι επιμορφωτικές δράσεις των εκπαιδευτικών είχαν το πλεονέκτημα της διεξαγωγής τους τις απογευματινές ώρες σε μια εξ αποστάσεως διαδικασία με αποτέλεσμα να διευκολύνει τους επιμορφούμενους ως προς την πιο εύκολη παρακολούθησή τους.

Οι παρεμβατικές εκπαιδευτικές δράσεις έγιναν αποδεκτές από την πλειοψηφία του εκπαιδευτικού προσωπικού, το οποίο πείσθηκε για τη χρησιμότητά τους και επέδειξαν ενθουσιασμό ως προς την ορθή εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Κατά τη φάση του προγραμματισμού των επιμορφωτικών δράσεων υπήρχε η δυσκολία της επιλογής του κατάλληλου επιμορφωτή, ο οποίος θα εισήγαγε ένα ενδιαφέρον και επίκαιρο θέμα ικανού να ικανοποιήσει τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας.

Μετά την εύρεση των κατάλληλων επιμορφωτών εξίσου σημαντικό κρίνεται και το στάδιο της υλοποίησης της επιμορφωτικής δράσης, οι οποίες στην πλειοψηφία τους προσφέρθηκαν με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας Cisco Webex.

Μια άλλη σημαντική παράμετρος/δυσκολία υπήρξε το γεγονός της μη καθολικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, καθώς οι επιμορφωτικές δράσεις είχαν προαιρετικό χαρακτήρα.

Οι επιμορφωτές/ εισηγητές των παρεμβατικών δράσεων διέθεσαν, με το πέρας της επιμόρφωσής τους, προς τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς εποπτικό υλικό χρήσιμο για την καθημερινή σχολική πραγματικότητα είτε σε μορφή παρουσίασης είτε σε γραπτό κείμενο, το οποίο εστάλη μέσω e-mail σε όλους τους συμμετέχοντες.

Επίσης χρηστικό υλικό για εφαρμογή στη σχολική τάξη παρήχθη κατά τη διάρκεια της συνάντησης της ομάδας εργασίας των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, όπου επικρατούσε γόνιμος διάλογος και δημιουργική ανταλλαγή παιδαγωγικών διδακτικών πρακτικών.

Μετά το πέρας κάθε επιμορφωτικής δράσης ακολουθούσε διάχυση των σημαντικότερων σημείων του θέματος της επιμόρφωσης με την αποστολή σχετικού εκπαιδευτικού υλικού μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας σε όλους τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων σχολικών μονάδων.

Οι εκπαιδευτικοί έδειξαν προθυμία στην κατεύθυνση να υιοθετήσουν στοιχεία καινοτόμων διδακτικών πρακτικών στην καθημερινότητα της σχολικής τους τάξης και όπως τελικώς συντελέστηκε.

Αποτέλεσαν στην πράξη επιμορφώσεις με ουσιαστικό περιεχόμενο που καλύπτουν τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και τους προσφέρουν το ερέθισμα για αλλαγές στον τρόπο εκτέλεσης της καθημερινής διδασκαλίας.

Με τις συγκεκριμένες επιμορφωτικές παρεμβάσεις ικανοποιήθηκαν σε συντριπτικό βαθμό οι αρχικές στοχεύσεις του σχεδίου δράσης της ομάδας εργασίας στο πλαίσιο του παρόντος άξονα της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

Ασφαλώς, αν δεν υπήρχε το εμπόδιο της υγειονομικής πανδημίας θα μπορούσαν να είχαν πραγματοποιηθεί περισσότερες επιμορφωτικές δράσεις και μάλιστα με τη μέθοδο της δια ζώσης διδασκαλίας που θεωρείται πιο άμεση και πιο ελκυστική στην οπτική των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών.

Αναφορικά με το ζήτημα της συνέχισης των επιμορφωτικών δράσεων για τη νέα σχολική χρονιά είμαστε σε θέση να αναφέρουμε ότι έχει ξεκινήσει ήδη από τώρα διαδικασία προγραμματισμού από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Οι εκπαιδευτικοί έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους σε θέματα που άπτονται της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, της εφαρμογής των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, της ενσωμάτωσης των Νέων Τεχνολογικών στη διδακτική πράξη, της υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων τύπου Erasmus, κ.ά.

Άλλωστε, όλοι έχουν αντιληφθεί ότι το μέλλον της επιμόρφωσης προσανατολίζεται στην υιοθέτηση προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης, όπου οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας θα εξελίσσονται σε πρωταγωνιστές ως προς την αλλαγή αδυναμιών της καθημερινής διδακτικής πράξης.

1η προαιρετική επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών          

Επιμορφωτής: Χατζηκυριάκου Γιάννης

Διευθυντής Δ.Σ. Φωτολίβους     

Θέμα εισήγησης: «Ιδέες για μια αποδοτική σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση»              

Επιμορφούμενοι: Εκπαιδευτικοί τόσο της σχολικής μονάδας όσο και άλλων εμπλεκόμενων στην επιμόρφωση σχολείων του Νομού. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τη χρήση της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Sisco Webex

Ημερομηνία επιμόρφωσης: Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022

Χρονική διάρκεια συνάντησης: 18:00:20:00 μ.μ.

Ηλεκτρονική αίθουσα συνάντησης: https://minedu-primary.webex.com/meet/chatzikyr

Ακολούθησε διάχυση των σημαντικότερων σημείων του θέματος της επιμόρφωσης με την αποστολή σχετικού εκπαιδευτικού υλικού μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας σε όλους τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων σχολικών μονάδων.

2η προαιρετική επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών

Επιμορφωτής: Αλβανόπουλος Γεώργιος

Προϊστάμενος ΚΕΔΑΣΥ Δράμας   

Θέμα εισήγησης: «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μαθητών: Ανίχνευση και Παρέμβαση»

Επιμορφούμενοι: Εκπαιδευτικοί τόσο της σχολικής μονάδας όσο και άλλων εμπλεκόμενων στην επιμόρφωση σχολείων του Νομού. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τη χρήση της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Sisco Webex

Ημερομηνία επιμόρφωσης: Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022

Χρονική διάρκεια συνάντησης: 18:00:20:00 μ.μ.

Ηλεκτρονική αίθουσα συνάντησης: https://minedu-primary.webex.com/meet/galvanopou

Ακολούθησε διάχυση των σημαντικότερων σημείων του θέματος της επιμόρφωσης με την αποστολή σχετικού εκπαιδευτικού υλικού μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας σε όλους τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων σχολικών μονάδων.

 3η προαιρετική επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών

Επιμορφωτής: Βλαστάρης Κωνσταντίνος

Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ 70

ΠΕΚΕΣ Α.Μ.Θ.    

Θέμα εισήγησης: «Δημιουργική γραφή στην εκπαίδευση»            

Επιμορφούμενοι: Εκπαιδευτικοί τόσο της σχολικής μονάδας όσο και άλλων εμπλεκόμενων στην επιμόρφωση σχολείων του Νομού. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τη χρήση της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Sisco Webex

Ημερομηνία επιμόρφωσης: Τετάρτη 02 Μαρτίου 2022

Χρονική διάρκεια συνάντησης: 18:00:20:00 μ.μ.

Ηλεκτρονική αίθουσα συνάντησης: https://minedu-primary2.webex.com/meet/kvlastaris

Ακολούθησε διάχυση των σημαντικότερων σημείων του θέματος της επιμόρφωσης με την αποστολή σχετικού εκπαιδευτικού υλικού μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας σε όλους τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων σχολικών μονάδων.

4η προαιρετική επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών

Επιμορφωτής: Μωυσιάδης Αριστείδης

Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπευτής

Θέμα εισήγησης: «Οι επιπτώσεις της πανδημίας στον ψυχισμό των παιδιών»

Επιμορφούμενοι: Εκπαιδευτικοί τόσο της σχολικής μονάδας όσο και άλλων εμπλεκόμενων στην επιμόρφωση σχολείων του Νομού. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τη χρήση της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Sisco Webex

Ημερομηνία επιμόρφωσης: Τετάρτη 9  Μαρτίου 2022

Χρονική διάρκεια συνάντησης: 18:00:20:00 μ.μ.

Ηλεκτρονική αίθουσα συνάντησης: https://minedu-primary.webex.com/meet/chatzikyr

Ακολούθησε διάχυση των σημαντικότερων σημείων του θέματος της επιμόρφωσης με την αποστολή σχετικού εκπαιδευτικού υλικού μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας σε όλους τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων σχολικών μονάδων.

5η προαιρετική επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών

Επιμορφώτρια: Πετροδημοπούλου Μαρία

Ιατρός ειδικός αλλεργιολόγος

Θέμα εισήγησης: «Αλλεργίες στις παιδικές ηλικίες. Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης»

Επιμορφούμενοι: Εκπαιδευτικοί τόσο της σχολικής μονάδας όσο και άλλων εμπλεκόμενων στην επιμόρφωση σχολείων του Νομού. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τη χρήση της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Sisco Webex

Ημερομηνία επιμόρφωσης: Τετάρτη 13 Απριλίου 2022

Χρονική διάρκεια συνάντησης: 19:00:20:30 μ.μ.

Ηλεκτρονική αίθουσα συνάντησης: https://minedu-primary.webex.com/meet/vpatentali

Ακολούθησε διάχυση των σημαντικότερων σημείων του θέματος της επιμόρφωσης με την αποστολή σχετικού εκπαιδευτικού υλικού μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας σε όλους τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων σχολικών μονάδων.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *